Páginas

Paast...

Enne järgmist ämmaemanda visiiti pean minema viima oma uriini proovi ja tegema "paastuvere" vereproovi. Ämmaemand mutkui seletas eelmine kord, et paastuveri ja paastuveri ja saatekirjal nägin, et sõna "glükoos" ette on tehtud rist. Tekkis küsimus, et kui palju ma siis paastuma pean? Eelmisel õhtul peale kella kaheksat süüa ei tohi. Tohib juua, kuid mitte magusaid jooke ehk siis põhimõtteliselt on lubatud vesi ja tee (mille minu meelest saab väga magusaks teha). Iseenesest pole ju midagi hullu. Normaalsel päeval püüan ka mitte väga hilja süüa ja üldiselt see ka õnnestub, kuid vahel pistad ikkagi mingi asja suhu ka õhtu poole. Ja kui ma näiteks haiglas vahepeal olin (kirjutan sellest ka peagi), siis toodi õhtusöök kell neli, kuhu kuulus juurde lisaks üks kilesse mässitud võileib, mis tuli palatikaaslase asjalikul soovitusel endale kõrvale panna, et siis see näiteks seitsme-kaheksa ajal õhtul tee kõrvale ära süüa. Kui hommikul läks väga vara uni ära, siis veidi oli kõht õõnsam, kuni kell 8 toodi hommikusöök aga tegelikult ei saanud küll tühja kõhu üle kurta. Tihtipeale oli isegi lõunasöögi saabudes kell 12 tunne, et kõht veel tühi polegi. Muidugi oli mulle toodud puuvilju ja šhokolaadi ja jogurtit ja kuna puuvilju söökordade juures ei olnud, siis mõne ikka sõin vahepeal ja mõne tüki šhokolaadi ka võtsin, kuid suures osas tõin need kõik koju tagasi. Ühesõnaga oli sööki täpselt parajalt, eriti arvestades seda, et enamik päeva möödus voodis ja energiakulu oli väike. Ja sellise režiimi peal ja mitmekülgse toitumise tõttu võtsin viie päevaga kaks kilo alla.
Aaaga, et siiski püsida esialgse teema juures, siis nagu enne ütlesin, pole peale kaheksat "paastumine" mitte midagi üle mõistuse käivat. Hoolimata sellest on kerge paanika täna. On vist täiesti loomulik, et kui midagi on keelatud, siis just siis on tahtmine selle keelatu järgi kõige suurem. Kell hakkab kaheksale lähenema ja mõtlen paaniliselt, et mida ma veel süüa võiks, et õhtul kõht tühi poleks. Samuti püüan üldse täna magusast hoiduda, et vähendada võimalust, et mingid suhkrunäitajad homme liiga kõrged oleks. Selle vastu juba jõudsin eksida, sest hommikul oli isu süüa krõbinaid ning lõuna ajal jalutamas käies tuli tahtmine päikse käes üks jäätis ära süüa. Sõin üsna hilise lõunasöögi ja nüüd veel ühe korraliku võiku tee kõrvale nii, et I should survive. Hommikul on ilmselt võõras minna söömata välja, sest hommikusöök on minu päeva esimene ja lahutamatu osa. Aga plaan on silmad lahti lüües kohe autosse istuda ja selle asjaga ühele poole saada.
Kuna ämmaemand rääkis saatelehte kirjutades mutkui paastuverest ja teadsin, et see ei saa olla teaduslik termin selle kohta, siis arvasin kohe, et tegemist on glükoositaluvustestiga ehk GTT-ga, millele ämmaemandad meeleldi suunavad ja mida tänapäeval peab vist iga rase korra või paar raseduse ajal tegema. Seda suunatakse tegema, kui võtad kaalus liiga palju juurde raseduse ajal, kui võtad ühel kuul liiga palju juurde ja kohe kindlasti siis, kui su lähisugulaste seas peaks olema diabeetikuid. Test ise on kuulduste järgi selline, et eelneval õhtul ei tohi süüa ega juua peale kaheksat, hommikul võetakse kolm korda verd umbes tunniste vahedega, mille vahepeal pead manustama glükoosi siirupit. Kui siis mingil ajal on veresuhkru näitaja normist kõrgem, on diagnoosiks rasedusdiabeet ja abinõuks toitumisnõustamine ja üsna range dieet. Arvasingi, et mindki on see GTT tegemise mood tabanud. Kuid rasedate sõbrannade käest uurisin järgi ja sain teada, et selleks testiks saab saatekirja haiglasse ja tuleb minna ikka päevastatsionaari sisse. Mina küsisin ämmaka käest veel ekstra, et kuhu ma seda verd anda pean minema ja vastuseks sain kabineti numbri, mis on ikkagi see sama kabinet, kus terve raseduse ajal olen käinud tavalisi vereproove andmas. Nii, et sellest GTT-st olen hetkel ikkagi pääsenud.
Nüüd loodangi, et homne misiganes "paastuveri" on korras ja suhkrunäitajad ka. Kui ei, siis arvan, et järgmine samm ongi mul see eelpool kirjeldatud test. Samas arvan, et ma väga muretsema ei pea, sest veresuhkur on mul siiani koguaeg korras olnud ja seda isegi paar tundi peale söömist võetud veres. Muidugi ei saa välistada Murphy seaduse esinemise võimalust ja just homme on mingil põhjusel veresuhkur paigast ära.
Iseenesest on paastumine praegu ju väga teemakohane. Lihavõtted on kohe käes. Happy Eastern!

XOXX

0 arvamust: