Páginas

The sleeping... or not

Mul on mõni tuttav ka rase hetkel. Mõni rohkem, mõni vähem rase, kui mina. Nendelt, kes rohkem rasedad, ikka uurin aeg-ajalt, et kuidas lõpu poole on. Praegu on mul endal kohe kohe pool rasedust möödas ja peale väikse punu ja vahest väikse väsimuse, ei saa tegelikult aru et midagi teisiti oleks. Okei, lisaks veel hommikune oksendamine, mis tundub, et on nüüd lõpuks paar päeva tagasi läbi saanud ja siis nüüd alanud pisikese liigutused, mis ikka annavad aimu, et midagi on veidi teisiti. Aga muidu läheb ikka elu igapäevaselt edasi. Üks ainuke lõpurase, keda ma tean, kurdab ikka, et kõndimine on raskeks läinud ja kui on kraanikausi täis nõusid pesta, siis vahepeal peab istuma ning samuti, et normaalse magamisega on probleeme. Temal on umbes kuu aega veel tähtajani aga samas on ka 30 kilo lisandunud, nii et ega lihtne ei saagi olla. Minuga on nii, et viiendale korrusele enam nii lihtsalt ei kalpsa, või noh, neljandal korrusel hakkad ikka hingeldama veits. Lugesin, et see pidigi normaalne olema sellel ajal juba, et pingutuse ajal või midagi tehes hakkab kiiremini hingeldama. Ikkagi mõtlen, et mis siis veel pärast saab?
Teine asi, mida lõpurase ikka kurdab, et magada ei saa öösiti normaalselt, annab ka juba mul tunda. Seda kohe alguses juba, kui tuli öösiti korra või kaks wc-s käia, ehk siis muidu hommikuni kestev uni oli hakitud. Vahepeal kadus öine wc jant ära ja sai täitsa hästi magada. Nüüd on uued mured platsis. Nimelt, ei ole enam head asendit, kuidas magada. Varem meeldis mulle õudsalt kõhuli magada. Raseduse algul sai ka ikka nii magatud, kuid mingi aeg alateadvus enam ei lubanud ja nüüd ka füüsiliste muutuste tõttu ei ole see enam võimalik. Selili pole ma kunagi väga magada saanud ja nüüd ka mitte, sest selg on nagu nõgusamaks läinud ja siis on nüüd veel ebamugavam. Samuti on Rattahullul ikka komme mind öösiti kaissu võtta ja kui ma selili olen ja ta käe mu kõhule paneb, siis kaalub see terve tonni ja ma olen kohe üleval. Üleüldse olen lugenud, et rasedatel väga ei soovitata selili magada, mingid närvid või sooned pidi kinni vajutama. Nii, et see on ka out. Paremal küljel magades jääb mul miskipärast õlg valusaks. Vasakul küljel magades jääb puus valusaks või sureb vasak jalg ära. Vist langeb terve koormus kuidagi nendele punktidele. Ja nii ma siis ärkan pidevalt surnud jala või raske käe peale ja keerlen ühelt küljelt teisele, püüdes head asendit leida, mida ei ole. Lisaks usun, et ka Rattahullu uni on sama katkendlik, kui minu oma tänu mu pidevale siplemisele (kuigi ta midagi kurtnud ei ole). Lõpuks oled siplemisest väsinud ja vastu hommikut magad nagu lapsuke. Lükkan äratust koguaeg edasi nii, et lõpuks on juba pool tundi algsest äratusest möödas. Siis toimub veel kauplemine, et kumb täna hommikul läheb teeb kohvi ja söögi, ehk kumb saab veel voodis 10-15 minutit suikuda. Loodan, et selle magamisega saab midagi ette võtta, või läheb kuidagi paremaks. Olen kuulnud mingitest patjadest, mida rasedad põlvede vahele panevad magamise ajal, et veri paremini liiguks ja asend parem oleks. Aga mulle tundub, et ma ei ole veel niiiii rase. Või olen?

Sleep well,
XOXX

0 arvamust: