Páginas

Kõik need varjundid...


Need hallide kaantega raamatud ongi röövinud minu vähese vaba aja. Miks ma üldse võtsin selle ette, kui mu väike põngerjas vajab niigi omajagu tähelepanu ja muul ajal oleks miljon asjalikumat asja, mida teha. Aga ometi võtsin ette. Valentinipäeval otsustasime Rattahulluga kinno minna, sest enne Liisut käisime me päris tihti kinos. Kinokavas kõige sobilikum film tundus olevat see palju räägitud "Viiskümmend halli varjundit". Peale filmi ähmas Rattahull käega ja ütles, et järjekordne Videviku saaga aga mulle film meeldis. Tunnistan ka, et üsna tavaline naistekas, mis keskendus ühele love storyle ja sisaldas mõnda vürtsikamat stseeni aga no ma olen ju naine ka ja seega täiesti sihtgrupp.
Film nähtud, mõtlesin, et ei tea kas raamatud on paremad või halvemad. Raamatute ostmise mõttest loobusin kohe, kui nägin, et raamatupoes on ühe raamatu hind ligi 20 eurot. Raamatukogudes olid kõik eksemplarid välja laenutatud ning veel järjekorradki taga. Olin juba käega löönud, kui ühes neti müügigrupis sattusin kuulutusele, kus need kolm raamatut mõistliku hinnaga müügis olid. Arvasin, et nagunii on keegi soovija juba minust ette jõudnud aga vahi imet, saingi raamatud endale.
Triloogia esimene raamat oli väga põnev. Filmist on üsna palju stseene ja huvitavat taustainfot välja jäetud ning mõndasid asju muudetud. Eks muidu oleks kahe tunnine film veelgi pikemaks veninud. Siiski kippusin aeg ajalt lehekülgede numbreid vaatama, et palju veel lõpuni on. Ilmselt ka seepärast, et kuna olin filmi näinud, siis teadsin, mis lõpuks juhtub.
Teine raamat läks üsna ruttu, sest teadmatus ja põnevus sundis koguaeg kuskilt aega näpistama ja edasi lugema. Kuulsaid erootilisi stseene jäi vähemaks ja põnevat storyt tuli juurde, muutudes kohati kriminaalromaaniks.
Kui kaks esimest raamatut lugesin läbi nädalaga, siis viimase osa lugemiseks kulus omakorda nädal. Tegemisi ja käimisi oli veidi rohkem ja ka raamat ise tundus eelmisest kahest igavam, sest lugu oli kohati küll veidi jälle kriminaalne, kuid üsna üksluine. Ja nii vaatasin jälle mutkui lehekülje servas numbreid, et palju veel lõpuni on. Kuid lõpus arenesid sündmused väga pöördeliselt ning viimased 150 lehekülge ei suutnud ma jälle raamatut käest panna.
Kokkuvõttes võib öelda, et tegemist ongi paraja naistekaga, kus hea võidab lõpuks kurja ning erootiline romantika ongi selle õige nimetus nagu ka raamatu tagakaanel on kirjas. Vürtsi lisavad mõned sidumismängud. Rääkides seksistseenidest, siis neid ikka oli omajagu ning kirjeldused olid väga detailsed. Kohati juba mõtlesingi järjekordset sellist stseeni lugedes, et jälle! ja tahtsin kiiresti edasi lugeda, et story line'iga edasi jõuda. Kuid kui nendest stseenidest kaugemale vaadata, siis on tegemist looga, kus kaks väga erinevat inimest peavad enda kallal palju vaeva nägema, et saada üle oma hirmudest ning teha kompromisse, et teineteisele lähemale jõuda. Nagu öeldud, läheb lugu kohati ka kriminaalromaani maitseliseks, mis toob loosse põnevust juurde. Kuid arvan, et põhjus, miks see seeria nii populaarne on, on selles, et no millisele naisele ei meeldiks lugeda kenast ja rikkast mehest, kes näib täitvat iga naise unistused. Kuid nagu jälle välja tuleb, ka rikkad nutavad. Täpsemat sisu ma reetma ei hakka, sest kes raamatuid ei kavatse lugeda, saavad filme vaadata, sest olen üsna kindel, et esimesele filmile saabub kaks järge.

XOXX

0 arvamust: